Republička kampanja „Proslavi odgovorno! Ako misliš piti, vozač nemoj biti“

Republicka kampanja Ako mislis piti, vozac nemoj bitiU toku je republička saobraćajno-preventivna kampanja „Proslavi odgovorno! Ako misliš piti, vozač nemoj biti“ koja će trajati do 31. januara i njome se želi ukazati na opasnosti kojima su izloženi vozači i pješaci, a koji pod uticajem alkohola upravljaju vozilima ili se kreću kolovozom.

I Auto-moto društvo „Srebrenica“ Bratunac sprovodi pomenutu kampanju.

Cilj kampanje jeste da se skrene pažnja javnosti na činjenicu da predstojeći novogodišnji, božićni i drugi praznici donose sa sobom povećano konzumiranje alkohola, zbog čega je važno uticati na svijest vozača da pijani ne sjedaju za volan, već u tim situacijama da koriste sredstva javnog prevoza ili taksi službu.

Tokom trajanja kampanje biće podijeljeni saobraćajno-obrazovni materijali u više gradova i opština RS, dok će specijalizovano razglasno vozilo kompanije „Molson kors“ obići 12 lokalnih zajednica i promovisati ciljeve ove aktivnosti.

U RS se od januara do novembra ove godine dogodilo 8.713 saobraćajnih nezgoda u kojima je smrtno stradalo 98 lica, a 508 zadobilo teške tjelesne povrede. Alkohol je bio jedan od najčeših uzroka nastanka navedenih saobraćajnih nezgoda.

Količina od 0,5 promila alkohola u krvi povećava rizik od nastanka saobraćajne nezgode za dva puta. Sa jednim promilom alkohola u krvi rizik od nastanka saobraćajne nezgode je sedam puta veći, a kod 1,4 promila čak 20 puta. U realizaciji kampanje „Proslavi odgovorno! Ako misliš piti, vozač nemoj biti“ uključeni su Ministarstvo saobraćaja i veza RS, MUP RS, Agencija za bezbjednost saobraćaja RS, AMS RS i 48 Auto-moto društava, te preduzeće „Molson kors“ i lokalne zajednice.