Održan XI Sajam poslovnih ideja

XI Sajam poslovnih idejaU Srebrenici je održan 11. Sajam poslovnih ideja. Sajam poslovnih ideja je aktivnost Udruženja „Prijatelji Srebrenice“ koja se sprovodi u okviru projekta „Mladi preduzetnici za društvene promjene“, podržanog od strane Ambasade Kraljevine Holandije u BiH. U okviru projekta, ovo je ujedno bio posljednji sajam, međutim, podrška mladim ljudima ni u budućnosti neće izostati.

Hasudin Hasanović iz Zvornika na sajmu se predstavio idejom proizvodnje ručno rađenih ukrasa od staklenih perli i osvojio je drugo mjesto. Zahvaljujući podršci, pored zapošljavanja svoje porodice, Hasudin će zaposliti i druge osobe.

„Pravimo ukrase od staklneih perli koji se nižu na pocinčanu aliminijumsku žicu ili bakarnu žicu. Uglavnom, svi poslovi su ručni rad… Planirali smo da otvorimo firmu da imamo registrovano, gdje bih ja, pored svoje supruge, zaposlio bih mog amidžića i jednu ženu iz Banja Luje koja se bavi ovim“, rekao je Hasanović nakon proglađenja najboljih ideja.

I Vladan Kurtuma iz Vlasenice predstavio se na sajmu poslovnih ideja. Njegov biznis plan tiče se proizvodnje dječjih igračaka i suvenira od drveta. Vladan je osvojio prvo mjesto za opštinu Vlasenica.

XI Sajam poslovnih ideja„Slučajno sam došao do te ideje, pokušavao sam da pravim poklon za neke dječje rođendane i došao sam na ideju da napravim nešto autentično, da bude neki poklon koji je zanimljiv i koji nema na tržištu, jednostavno, da bude jedinstven. Napravio sam jedan, pa drugi i vidio sam da se tos viđa ljudima i polako su mi doalzile ideje da to mogu da proširim“, kaže mladi preduzetnik iz Vlasenice.

Na sajmu se svojim poslovnim idejama predstavilo više od deset mladih iz cijele regije Birač, i svi oni imaju jedinstvenu poruku za svoje vršnjake.

„Moramo da radimo, da razmišljamo, da budemo preduzetnici, ja sam inače zaposlen u državnoj firmi, ali inače su veliki pritisci i mislim da je prava sreća imati neki privatan biznis, pogotovo ako je porodičan biznis, da radiš sa svojim najmilijima i uspjeh je neizbježan“, govori Nedeljko Bosiočić , koji je nagrađen prvom nagradom za najbolju ideju iz Zvornika.

„Moraju se boriti, ako već imaju neku ideju u koju su sigurni, znači trebaju i rizikovati, ali uraditi sve da je realizuju“, čija je ideja proizvodnje kraft piva osvojila prvo mjesto za opštinu Srebrenica.

Tridesetomjesečni program „Mladi preduzetnici za društvene promjene“ ovim sajmom je zvanično završen. U okviru projekta više od 80 preduzetnika iz regije podržano je sa oko 150.000 maraka.

„Program je takođe uključivao razvoj omladinskog preduzetništva u saradnji sa školama u regiji, kao i uspostavljanje press centra UPSMedia. U proteklom periodu UPSMedia press centar je organizovao i koorganizovao veliki broj događaja, uradio određene treninge za novinare i radio na tehničkom jačanju novinara u regiji Birač“, kaže Dragana Jovanović, predsjednica Udruženja „Prijatelji Srebrenice“.

XI Sajam poslovnih idejaProjekat je postigao svoj cilj i time što je uvezao lokalne partnere u regiji, pa iako je formalno okončan, nastaviće se rad na određnim aktivnostima koje se tiču podrške mladim ljudima, a Sajam poslovnih ideja je sigurno jedna od njih.

Na XI Sajmu poslovnih ideja nagrade su osvojili još i:

  • Ana Stjepanović – I mjesto za opštinu Bratunac za ideju „Profesionalno šminkanje i manikir“
  • Siniša Blagojević – II mjesto za opštinu Bratunac za ideju „Nabavka opreme i alata za zavarivanje i bravarske poslove, sa posebnim naglaskom na obuku zavarivača“
  • Aleksandar Šanjić – II mjesto za opštinu Vlasenica za ideju „Omladinski centar“