Od ideje do „Tijaninih krofnica“

Ništa ne može pobuditi čula kao miris svježih krofni. Krofna nije običan komad tijesta, ona proizvodi poseban osjećaj zadovoljstva i sreće. Krofne mogu da budu nježno hrskave, vazdušaste, prelivene slatkom glazurom raznih boja, posute šarenim mrvicama ili ispunjene sočnim kremom. Ukoliko se krofne nalaze na vrhu vaše liste omiljenih poslastica, oduševiće vas ideja Tijane Zečić iz Bratunca.

Dvadesettrogodišnja Tijana Zečić odlučila je da pokrene izradu domaćih krofni, a svemu tome dodala je malo umjetnosti.

„Ovim se bavim od februara. Po prirodi sam kreativna osoba, a uz to volim da kuvam. Htjela sam da pokrenem nešto što će biti originalno u našoj sredini. Ima dosta djevojaka i žena koje prave kolače i torte, onda sam shvatila da zapravo niko nema u ponudi krofne. Radi se o isključivo domaćem proizvodu. Ukusne su, domaće su, zdrave su i nema nikakvih vještačkih aditiva. Pravim ih po željama. Pakovanje od šest, devet ili dvanaest krofni. Takođe, može se ukrasiti po želji“ – rekla je Tijana za UPSMedia.

Usvajanje tradicionalnih vrijednosti nije uvijek presudno za kulinarska umijeća. Tijana je bez pomoći drugih prvi put napravila krofne sama.

„Ljubav prema kuhinji me navela na istraživanje. Volim da tražim recepte po internetu, da isprobam nove stvari. Znam svako jelo da spremim i sve sam naučila sama, putem interneta. Majka je naravno bila tu za neki savjet. Većinu posla i sada obavljam sama. Rijetko zatražim pomoć od majke; kada sam kratka sa vremenom, onda mi pomogne“- istakla je Tijana.

Ekonomsko osnaživanje ženske populacije jedan je od osnovnih ciljeva rodne ravnopravnosti, oslanjajući se na činjenicu da je ekonomska samostalnost temelj na kojem žene mogu poboljšavati svoj položaj i u svim drugim sferama života. U želji da popravi svoj kvalitet života, Tijana je donijela odluku o pokretanju poslovne ideje u kućnim uslovima.

„Po struci sam fiziotarapeut i situacija je takva kakva jeste. Posla nema. Ne mogu da se zaposlim u svojoj struci. Dolazila sam u faze kada sam se osjećala društveno beskorisno i željela sam nešto da promijenim. U tom trenutku iznjedrila je moja volja i odlučila sam se za ovo. Osim volje, treba i hrabrosti, jer mi živimo u ovom našem malom gradiću. Popunila sam svoje vrijeme, ali i priuštila sebi taj neki džeparac. Svi vole krofne. Naručuju i djeca i stariji. Posebno su postale popularne u vidu poklona ili kada su u pitanju neka slavlja“- rekla je Tijana.

Bilo kako bilo – spoj dobro iskorištenog slobodnog vremena, sopstvenih želja i vizija mogu doprinijeti ličnom užitku, ali i unosnom poslovnom stvaralaštvu.

Autor: Maja Davidović