Most „Bratoljub“: Otvaranje koči tri i po miliona maraka

Već dvije godine su prošle otkako je završena izgradnja mosta na Drini nazvanog „Bratoljub“, koji povezuje Bratunac u Republici Srpskoj i Ljuboviju u Srbiji, ali i dalje nije pušten u funkciju.

Problem je nastao kod izgradnje graničnog prelaza između BiH i Srbije.

Za ovu namjenu je potrebno 14,5 miliona maraka. Uprava za indirektno oporezivanje BiH ima dio novca, ali je potrebno još tri i po miliona maraka za zatvaranje finansijske konstrukcije, kao i da se završi tender za izvođača radova.

Pošto Savjet ministara ove godine nije usvojio odluku o budžetu, zbog čega još nema ključnih tri i po miliona maraka za izgradnju graničnog prelaza kod „Bratoljuba“, most, iako sagrađen, nije u funkciji za građane.

U Upravi za indirektno oporezivanje BiH kažu, za „Novosti“, da je UIO već uradio sve neophodno: sprovedena je nostrifikacija projektne dokumentacije u BiH, rešeni su svi dokumenti za dobijanje u posjed zemljišta gdje će se graditi budući prelaz i pribavljene su sve neophodne dozvole za gradnju.

– Nakon toga, stekli su se uslovi za raspisivanje međunarodnog tendera za gradnju novog graničnog prelaza Bratunac. UIO je taj tender raspisao početkom 2019. godine. Ponude su u UIO dostavljene u martu 2019. godine. UIO je došao do kraja tenderske procedure izbora najpovoljnijeg izvođača. Međutim, u ovom trenutku Uprava ne može donijeti završnu odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača jer nemamo obezbiijeđena sva finansijska sredstva – pojašnjava, za „Novosti“, Ratko Kovačević, portparol UIO BiH.

U Upravi za indirektno oporezivanje kažu da je ukupna vrijednost izgradnje novog graničnog prelaza Bratunac prema projektnoj dokumentaciji 14,5 miliona KM.

– U ovom trenutku UIO ima obezbjeđenih sedam i po miliona KM. Dodatna tri i po miliona KM bila su predviđena u budžetu UIO za 2019. godinu. Kako budžet institucija BiH za 2019. godinu još

Budući izgled graničnog prelaza

nije usvojen, Uprava je poslala dopis Ministarstvu finansija i trezora BiH, kojim smo tražili pojašnjenje da li možemo stvarati ugovorne obaveze i donijeti odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača za izgradnju graničnog prelaza Bratunac, s obzirom na to da je riječ o višegodišnjim kapitalnim ulaganjima UIO. Nakon uputstva resornog ministarstva, UIO će dalje postupati. Pored pomenutog, Savjet ministara BiH treba da donese odluku o dodatnih tri i po miliona KM, čime bi finansijska konstrukcija za izgradnju ovog prelaza bila zatvorena – pojašnjava Kovačević.

Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, kaže za „Novosti“ da Savet ministara BiH već dvije godine odugovlači priču u vezi s „Bratoljubom“.

– Iako imamo odluke UIO BiH o finansiranju izgradnje graničnog prelaza, i dalje se čeka na Savjet ministara BiH. Problem je nastao kod kategorizacije graničnog prelaza, koji je otišao u prvu kategoriju, čime je i cijena povećana sa 11 na 14,5 miliona maraka. Zbog razlike od tri i po miliona maraka koje treba da odobri Savjet ministara BiH u budžetu, već dvije godine „Bratoljub“ nije otvoren – ističe Trninić.

ISTORIJSKI PROJEKAT

Nedeljko Mlađenović, načelnik Bratunca, izjavio je da je riječ o jednom od najvažnijih projekta za cijelu regiju.

– Sve mislim da se to pretvara u politiku, da se namjerno ovo ne bi uradilo. Ovo je istorijski projekat, ne samo za Bratunac i Ljuboviju, već i za širu regiju – kaže Mlađenović.

Inače, izgradnja „Bratoljuba“ trajala je od 2015. do 2017. godine. Koštala je oko 26 miliona maraka. Most je dug 227 metara.

Izvor: Novosti.rs