Zlatna pravila koja će tijelo odbraniti od prehlade

Tokom hladnijih mjeseci naš imunitet slabi te postajemo podložni raznim infekcijama, najčešće grla i nosa. No kako bismo na vrijeme izbjegli prikovanost za krevet potrebno je reagovati što prije i tijelo razbuditi zdravim saveznicima iz prirode, te neizostavnim vježbanjem. Na koji način djelovati preventivno, i na vrijeme spriječiti prehladu savjetuju nam nutricionisti.

Dodatan unos probiotika

Probiotici su živi mikroorganizmi koji, uneseni u dovoljnoj količini, blagotvorno djeluju na organizam domaćina, poboljšavajući svojstva njegove autohtone mikroflore probavnog sastava. Jednostavnije rečeno, probiotici su dobre bakterije.

Dobre bakterije u crijevima igraju važnu ulogu u jačanju imunološkog sastava, naime, istraživanja su pokazala kako kontinuirano uzimanje probiotika pomaže u zaštiti protiv prehlade. Osobe koje su uzimale probiotike imali su 27 odsto manji rizik od razvoja infekcija.

Dodatno uzimanje cinka

Brojni kao dodatak prehrani uzimaju cink kako bi što prije pobijedili prehladu, no veća uloga ovog minerala je njegovo preventivno korištenje dok se prehlada još nije razvila. Rezultati brojnih studija pokazali su da uzimanje cinka kao dodatka prehrani najmanje pet mjeseci u kontinuitetu smanjuje razvoj prehlade, a ukoliko se i razbolite cink će olakšati simptome i skratiti trajanje prehlade.

Posuda za ispiranje nosa ‘neti pot’

Dok smo na higijeni usne šupljine odavno doktorirali, kada je riječ o nosu moramo priznati kako debelo zaostajemo. Naime, nosnice su najveći sakupljači bakterija i virusa, koje neadekvatnom higijenom podstiču brojne upale u tijelu, a najčešće infekcije disajnih puteva. Stoga je izuzetno važno nos svakodnevno ispirati za šta postoji posebna posuda s dugačkim grlom u koju je potrebno staviti malo unaprijed pripremljene otopine i soli.

Pola litre vode potrebno je prokuvati, ohladiti, te u nju dodati jednu kašičicu soli iz trgovina zdrave prehrane. Dobro izmiješati smjesu te malu količinu, oko pola decilitra, nalijte u posudu i isperite jednu pa drugu nosnicu.

NE šećerima, DA voću i povrću

Šećer je jedan od najvećih neprijatelja imuniteta, napominju nutricionisti. Unesete li dnevno prehranom 199 g šećera (sadržaj tri limenke gaziranog soka), bijelim krvnim stanicama treba i do pet sati više kako bi pobijedile bakterije. Jačanje imunološkog sustava i to pomoću obilja voća i povrća i začina koji u sebi sadrže prirodne oblike minerala, vitamina i antioksidansa, najbolja je prevencija u borbi s nadolazećim prehladama, ističe nutricionistica Marija Andrijašević.

Obilje vitamina C neophodno je u razdoblju kada se virusi razuzdaju, a pronaći ga možemo osim u narandži i u sezonskom povrću poput kiselog kupusa. Važno je s menija u potpunosti maknuti masnu hranu i konzumirati namirnice koje sadrže omega 3 masne kiseline, te obroke koju su prošli minimalnu termičku obradu.

Začini

Đumbir je najbolji prirodni saveznik u borbi s prehladama. Naime, on podstiče organizam na proizvodnju dermicidina, zaštitnika od mikroorganizama. Osim toga đumbir konzumiran u čaju čisti grlo, dok kao dodatak jelu potiče cirkulaciju i grije tijelo.

Cimet ima protuupalna i antibakterijska svojstva, zboge čega ga je poželjno uvrstiti u svakodnevnu prehranu, za preventivu kod prehlada preporuča se konzumiranje četvrtine cimeta pomiješanog sa kašikom meda ujutro na prazan stomak.

Klinčići su osušeni pupovi tropskog cvijeta mirtovca, a mogu se nabaviti u obliku pupa i praha, prvi se koristi kao čaj dok drugi oblik možete koristiti kao dodatak jelima. Naime klinčić čisti sluznicu, pomaže kod sprječavanja prehlada i podstiče znojenje tijela, sadrži vlakna, fitosterole, kalcij, željezo, magnezij, fosfor, bakar, vitamine C, E, K i B6 i folnu kisleinu zbog čega je važan kao prevencija protiv oboljenja.

Znojenje

Znojenjem se rješavamo toksina i mikroorganizama, pa je uz preporučeno vježbanje tokom zimskih mjeseci potrebno rekreaciju pojačati žustrijim treningom koji će tijelo podstaknuti na dodatno znojenje. Idealna kombinacija uz rekreaciju je sauna, visoke temperature podstiču rast endorfina, prirodne tjelesne supstance koja nas oslobađa boli. Toplina poboljšava cirkulaciju i podstiče stvaranje bijelih krvnih zrnaca.

Izvor: Zadovoljna.hr