Šta nam na etiketi nikad neće otkriti

Na odjeći često čitamo natpise na etiketama, ali jednu stvar na njima nikad nećete pronaći.

Zamislite da kupite komad odjeće s etiketom na kojoj stoji ovakav tekst: „100% pamuk. Proizvedeno u Kambodži, izradio Benli, star 9 godina. On svako jutro ustaje u pet sati i ide u fabriku tekstila u kojoj radi. Noć je kada ide na posao, noć je kad se vraća s posla. Oblači se lagano jer je temperatura u sobi u kojoj radi 30 stepeni. Prašina u sobi kupi mu se u nosu i ustima. Provešće cio dan gušeći se kako bi zaradio manje od jednog dolara. Maska bi kompaniju koštala 10 centi. Etiketa ne sadrži cijelu priču.“

Džempere i jakne s takvim etiketama prošle je godine predstavila kampanja „Etiketa ne sadrži cijelu priču“ humanitarne organizacije „Kanadska poštena trgovina“. Organizacija se uhvatila u koštac sa borbom za objavu cijele istine na etiketama nakon što je 2013. u Bangladešu poginulo 1.100 ljudi koji su se nalazili u fabrici „Rana Plaza“ kad se ona urušila. Tamo su bili moderni robovi, nekoliko stotina njih od milion potplaćenih, izrabljivanih, zlostavljanih i mučenih širom svijeta.

Hafington post je sada odlučio da podsjeti na kampanju i objasni kakav zločin je prethodio nastananku mnogih komada odjeće koje posjeduje praktično svaki Zapadnjak, odnosno koje sve prljave tajne sadrži etiketa na odjeći.

U SAD-u je, osim sastava odjeće, obavezno na etiketi navesti i zemlju porijekla. Nevladina organizacija „Fashion revolution“ otišla je toliko daleko da je apelovala na 1.200 proizvođača, među kojima i na Zaru, Levis, American Apparel i druge, da na svojim odevnim predmetima uz etiketu izlažu i fotografiju radnika koji je napravio taj komad odeće.

Izvor: B92