Šta je to malo, crveno, slatko, a dijetalno?

Maline su voće koje možete da jedete čak i kada ste na dijeti. Pročitajte 10 pravila u vezi sa kupovinom, držanjem i konzumiranjem malina.

Kada kupujute maline birajte cijele plodove koji na sebi nemaju nikakva oštećenja. Moraju imati svježu boju, ne smiju biti nagnječene.

Preporučuje se da ih odmah operete pod mlazom tekuće hladne vode – nemojte ih potapati i držati u vodi jer će se raspasti.

Držite ih u frižideru, najbolje u staklenoj posudi koja ima poklopac, kako ne bi pokupile mirise druge hrane.

Maline pojedite za dan, dva, jer se ovo voće brzo kvari.

Ako ste shvatili da nećete stići da ih pojedete prije nego što se pokvare, zamrznite ih tako što ćete ih poređati na pleh, jednu voćku pored druge, i ostavite ih u zamarzivaču 24 sata. Zatim ih prebacite u kese, ali se potrudite da izbacite sav suvišan vazduh.

Jedite ih što ćešće jer tako doprinosite svom zdravlju, naročito ako imate gentske predispozicije za bolesti poput raka, dijabetesa, artritisa.

Maline su prirodan antioksidans tako da redovnim konzumiranjem čistite svoj organizam.

Imaju veoma malo kalorija, a bogate su vlaknima, tako da slobodno možete da ih jedete čak i ako ste na dijeti, po šaku dvije dnevno, sat, dva između obroka, za užinu.

Maline su idealna hrana za dijabetičare. Iako su slatkog ukusa, imaju niski glikemijski indeks pa drže pod kontrolom nivo šećera u krvi.

I na kraju, ono što će naročito obradovati žene – maline imaju „antiejdž“ efekat jer antioksidansi iz malina poništavaju štetne učinke slobodnih radikala, glavnih krivaca za proces starenja. Sadrže i resveratrol, koji takođe usporava starenje.

izvor:

mondo.ba