Hrono ishrana: Samo OVO je tačno

„Puno je loših proizvoda i plagijata koji se prodaju pod imenom hrono ishrane“, kaže dr Ana Gifing, koja je prva promovisala i približila ovaj nutricionistički režim. Ona je, takođe, objasnila i šta je, zapravo, hrono.

Doktorka Gifing kaže da za hrono režim ishrane nisu potrebni gotovi „hrono“ proizvodi, nego je najbitnije vreme obroka i izbor namirnica.

Doručak je obavezan, jer je tada organizam najaktivniji u oslobađanju masnoća koje su ključne za obezbeđivanje energije potrebne za rad srca i pluća.

U to doba dana trebalo bi jesti ugljene hidrate – hleb, razne cerealije i masti životinjskog porekla.

Idealno vreme ručka je između 13 i 15 časova, a izbor namirnica proteini biljnog i životinjskog porekla, tačnije meso i povrće koje je izvor „sporih“ šećera i vlakana.

Uveče, kada započinje period odmora, najbolji obrok su salate od grilovanog mesa i svežeg povrća začinjene hladno ceđenim uljem, kaže dr Gifin za „Novosti“.

PRAVILA HRONONUTRICIJE:

– Obavezno tri obroka dnevno u periodu od 8 do 20 časova

– Četiri sata je pauza između obroka

– Večera najmanje dva sata pre spavanja

– Zabranjena su gazirana pića i sve vrste grickalica

– Slatkiši dozvoljeni samo od 16 do 18 časova, desert tek sat do dva nakon ručka

– Voće se ne jede ujutro i uveče

– Hleb, testenine i skrobna povrća (krompir, grašak) jesti najkasnije do 15 časova

– Najbolje je sveže povrće, a ako se bari onda je bolji izbor kuvanje na pari

– Kravlje mleko nije dozvoljeno jer se teško vari, već kiselo mleko i sirevi

– Margarin, biljni sirevi (osim tofu – sojinog sira), biljna pavlaka, biljni šlag, pekarska peciva nisu dozvoljeni, jer su izvor industrijskih trans-masti koje povećavaju nivo lošeg holesterola.

izvor:

mondo.ba