Zanimljivosti iz filma „Kum“ zbog kojih ćete poželjeti da ponovo pogledate ovo remek-djelo

Marlon BrandoOve godine navršava se 45 godina od snimanja kultnog filma „Kum“ (The Godfather), u režiji Frenisa Forda Kopole. Za mnoge, ovo je najbolji film svih vremena.

Priča o mafiji bi se, na prvi pogled, mogla smatrati preterano komercijalizovanom.

Mario Puzo, autor istoimenog romana je producentu Robertu Evansu prodao priču za 12.500 dolara, kako bi vratio svoj kockarski dug.

Niko nije očekivao da će „Kum“ postati najgledaniji film o mafiji koji je ikada snimljen. Pored toga, svi su pokušavali da Kopolu odvrate od sulude ideje govoreći mu da će bankrotirati.

Kopola je iza sebe imao nekoliko neuspjeha i na neki način „Kum“ je trebalo da mu omogući ili svjetsku slavu ili propast.

Sukob oko glavne uloge u filmu „Kum“

Kopola je za ulogu don Vita Korleonea želio isključivo Marlona Branda. Međutim, njega je u Holivudu pratila izuzetno loša reputacija. Smatrali su ga prezahtjevnom i vrlo temperamentnom osobom sa kojom je teško sarađivati.

Iz tog razloga većina je predlagala Lorensa Olivijea ili Ernesta Borgnajna za ulogu Don Vita. Kada se Brando pojavio Film Kumna audiciji, oduševio je prisutne. U pitanju je bila čuvena scena sastanka pet mafijaških porodica.

Međutim, da bi Marlon Brando dobio glavnu ulogu, Kopola je morao da pristane na to da Sonija Korleonea igra Džejms Kan.

Improvizacije kao savršeno uklopljeni dijelovi

Jedna od najpoznatijih improvizovanih scena jeste „pusti pištolj, uzmi kanole“. Piter Klemenca (Ričard Kasteljano) izlazi iz auta da bi obavio nuždu, a istovremeno ostavlja dovoljno vremena i prostora svom kolegi da ubije Polija, „vojnika“ porodice Korleone, koji je postao sumnjiv.

Nakon što se vrati u auto, onome ko je pucao nonšalantno govori da ostavi pištolj, a uzme kanole koje je kupio za svoju ženu. Dio sa uzimanjem kanola je dodao sam Kasteljano smatrajući da je duhovito i da razbija „mafijašku monotoniju“.

Sljedeći improvizator bio je Džejms Kan koji je koristio izraz bada-bing. Koristi ga u par navrata, prilikom objašnjavanja, a isti je čuo od šefa prave mafijaške porodice, Karmina Persika.

Naravno, svakako najveća imrovizacija bila je mačka u rukama don Vita koju on mazi dok razgovara sa Amerigom Bonaserom. Smatra se da ona prikazuje osjetljivu stranu don Vita, nasuprot surovosti koju bi trebalo da upotrijebi povodom Bonaserinog zahtjeva.

Film o mafiji bez riječi „mafija“ i sa pravim mafijašima

Šef mafijaške porodice Džozef Džo Kolombo žestoko se protivio snimanju „Kuma“. Kao osnivač Italijansko-američke lige za ljudska prava, smatrao je da bi još jedan u nizu filmova o italijanskoj mafiji u Americi mogao da doprinese lošoj reputaciji takvih organizacija, „jer su u filmovima članovi istih uvijek prikazivani kao ubice“.

Često su prijetili Robertu Evansu, kao i Kopoli, sve dok oni nisu poslali čovjeka koji će lično pregovarati sa Kolombom. Kolombo se na kraju složio sa idejom o snimanju filma uz jedan uslov – da se nigdje u filmu ne pomene reč „mafija“.

Pored toga, dva člana pravih mafijaških porodica dobili su uloge u filmu. U pitanju je Leni Montana, koji igra Luku Bracija i Đani Ruso, koji igra Karla Ricija.

Al Pacino KumLeni Montana je bio profesionalni rvač, ujedno i piroman porodice Kolombo. Đani Ruso bio povezan sa porodicom Gambino koja je i predložila Kopoli da ga angažuje.

Svaka sličnost sa stvarnim osobama je slučajna

Lik Džonija Fontejna (Al Martino) inspirisan je jednim događajem iz života Frenka Sinatre. Sinatra je bio poznat po mafijaškim vezama i druženjem sa najuticajnim članovima mafijaških porodica.

Jedan od ključnih bio je Vili Moreti, član porodice Đenoveze. Nakon što je Sinatra oženio njegovu rođaku, Nensi Barbato, Vili je postao zainteresovan za Sinatrinu karijeru pjevača i u tome mu dosta pomogao. Sinatra je pjevao i na vjenčanju Moretijeve kćerke.

Sinatra je bio vrlo besan na Puzoa i u više navrata je pretio fizičkim nasiljem.

Drugi lik koji je bio inspirisan stvarnom osobom jeste Mo Grin (Aleks Roko), vlasnik kockarnica u Las Vegasu. Naime, njegov lik nastao je po uzoru na Bagzija Sigela, čuvenog mafijaša iz doba prohibicije koji je vodio kockarske poslove u Nevadi.

Scena u kojoj Mo Grin biva ubijen time što mu je pucano u oko je postala jedna od kultnih, a Bagzi je ustrijeljen na isti način.

Glumačko umijeće i trud filmskih velikana

Al Paćino, koji tumači lik Majkla Korleonea, takođe je bio jedini izbor Frensisa Forda Kopole. Odabran je prvenstveno zbog izgleda – ličio je na Italijana američkog porijekla.

Al Paćino se dosta potrudio oko svoje uloge, pa je za scenu razgovora sa Solocom i kapetanom MekKlaskijem vezao The Godfather Kumvilicu žicom, da bi otežano govorio zbog prijethodno nanetog udarca.

Marlon Brando, da bi što bolje prikazao izgled jednog mafijaškog dona, napunio je usta vatom na audiciji. Tako je uspio da ih ne otvara previše i ujedno postigne šištavi zvuk smirenosti. Prilikom snimanja, izrađena je posebna proteza za ovu priliku.

Takođe, scena atentata ponavljana je više puta jer su prolaznici bili oduševljeni Brandovom glumom i snimanje su prekidali klicanjem. Nakon što je snimio scenu, Brando se poklonio publici.

Neke od zanimljivijih činjenica su i prisustvovanje pravih mafijaških porodica sceni raskošne svadbe Koni Korleone, kao i česti razgovori i savjeti od strane mafijaških šefova upućeni glumcima.

Takođe, scena zasjede u kojoj je ubijen Soni Korleone, koštala je skoro 100.000 dolara i bila jedna od najskupljih scena do tada snimljenih.

„Italijani znaju za jednu malu šalu – pošto je život jako surov, čovjek mora imati dvojicu očeva da paze na njega. To je razlog zašto imaju Kuma“. Mario Puzo

Izvor: Kultivisise.rs