„Kulturni nokaut“- Tatjana Golijanin: Online nastava manje pogoduje odličnim učenicima

U današnjem Kulturnom nokautu ugostili smo Tatjanu Golijanin profesoricu srpskog jezika i književnosti. Sa njom smo razgovarali o kvalitetu nastave tokom pandemije korona virusa, kojim učenicima više pogoduje ovaj način izvođenja nastave i zbog čega, ali i generelno o kvalitetu nastave u zadnjih nekoliko decenija.

„Online nastava koja je nametnuta od marta kao neka neophodnost znatno utiče i na stav i ozbiljnost i shvatanje škole naročito kod srednjoškolaca. Tome je doprinijela i sama činjenica da su osnovci ozbiljniji i vjerovatno još uvijek imaju (straho)poštovanje prema školi pa je samim tim i ozbiljnije shvataju. Srednjoškolci su bili obavezni da u toku časa budu dostupni u Viber grupi. Često su ostavljali telefone rodbini ili prijateljima da im potvrde prisustvo. Online nastava je povećala uspjeh učenicima jer im je bila dostupna pomoć, koja nije mogla da se iskontroliše u potpunosti od strane nastavnika. Većina srednjoškolaca navija za online nastavu, jer im omogućava bolje ocjene. Mojoj kćerci, koja je osnovac i odličan učenik ,više prija normalan vid nastave. Ništa ne može da zamijeni živu riječ. Odlikašima i učenicima koji žele nešto da nauče, njima je ova nastava veoma teško pala, s obzirom da ne mogu da pokažu svoj puni kapacitet. Generalno govoreći, nevezano za pandemiju korona virusa, mislim da je i pored svog truda prosvetnih radnika kvalitet nastave u poslednje vrijeme znatno opao. Učenici su nezainteresovani za sve. Problem je što dosta vremena provode na internetu, ne čitaju, lektire nalaze na internetu. Može se reći da je negdje 20% učenika koji su zainteresovani za čitanje i za književna djela.“ izjavila je Tatjana Golijanin, profesorica srpskog jezika i književnosti.

Piše: M.U.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *