POGLEDAJTE, MI SMO LIJEPI: Modna revija koja mijenja pogled na svijet

Nejra je treći razred Škole za srednje stručno obrazovanje i radno osposobljavanje u Sarajevu, školuje se za rad na kompjuterima ali su joj strast modne revije pa jedva čeka 17. maj kada će skupa sa drugaricama i drugarima u sali Općine Novi Grad Sarajevo zakoračiti na modnu pistu na inkluzivnoj modnoj reviji u okviru projekta ‘Pogledaj, ja sam lijep/a’ koji organiziraju učenice i učenici Srednje škole za tekstil, kožu i dizajn u Sarajevu skupa sa nastavnicama i nastavnicima.

“Uskoro završavam školu za kompjutere, to volim raditi, ali volim i modu, gledam modne revije, volim gledati revije ‘Chanel’, imaju lijepe manekenke i odjeću koju nose”, priča nam Nejra pred početak posljednje probe uoči ‘generalke’ nakon koje slijedi i sama revija. Osim Nejrine škole, s ekipama iz Srednje škole za tekstil, kožu i dizajn u reviji će učestvovati i učenice i učenici Centra “Vladimir Nazor”, Zavoda za specijalno obrazovanje i odgoj djece Mjedenica, Centar za slušnu i govornu rehabilitaciju te Centar za slijepu i slabovidnu djecu i omladinu Sarajevo. Opširnije čitajte na www.zasvakodijete.ba

Nejra je stigla prva na probu, a uskoro stižu i ostali drugarice i drugari, tu su Bakir, Evledina, Ivona, Ferida, Harun… Tu su već i profesorica matematike iz Srednje tekstilne Arnela Džindo, tajnica škole Merima Drnda i učenice i učenici Merjema, Amar, Ajla i Nurka. Svi će skupa izaći na binu, vježbaju se koraci, uigrava koreografija, određuju tačke s pauzama za fotografiranje…

“Rado sam se priključila radionicama i veselim se učešću. Mnogo smo naučili kroz radionice jedni od drugih, nakon ovakvog iskustva jednostavno drugačiji izađeš iz ove prostorije”, kaže nam Merjema. Bakir negoduje što nije bio obaviješten o prošloj probi ali tvrdi da će na reviji biti spreman, a Amar kaže da je spreman za reviju:

“U školi sam maneken na školskim revijama, ali mi je ovo prvo iskustvo na reviji van škole”, kaže Amar.

Pripreme su pri kraju, uzbuđenje raste kako se priprema i sama revija na kojoj se očekuje učešće oko 60 učenica i učenika iz spomenutih škola. U reviju je uloženo mnogo ljubavi i truda, uspjeli su pronaći nekoliko sponzora za osnovne stvari, a organizaciju revije podržao je i UNICEF BiH.

“Željeli smo da se podigne svijest o inkluziji, posebno da se radi na senzibilizaciji roditelja kako bi se radilo na tome da pored škola imamo i inkluzivniju okolinu. I djeci iz naše škole se kroz učešće na radionicama promijenila svijest o inkluziji, već se svi osjećaju kao dio jedne ekipe jer djeca lako nađu zajednički jezik”, kaže nam Merima Drnda na pauzi između radionica.

“Kada u školu poslije osnovne, gdje ima prilagođen program, u srednju školu dođe dijete s poteškoćama, ni učenici ni roditelji nisu dovoljno pripremljeni i samo uklapanje ide teže i sporije. Zbog toga mislim da treba stalno govoriti o inkluziji, i ljude upoznavati s inkluzijom. Kroz ovaj projekat otvorili smo vrata jedni drugima, cilj je da se druženje nastavi, da posjete budu obostrane i da se uključuje više škola koje djeci mogu dati dodatnu mogućnost da nakon školovanja mogu zaraditi za sebe”, kaže Armela Džindo koja je magistrirala na temu ‘’Inkluzija u nastavi matematike’.

Uz Merimu i Armelu, projekt su inicirali i u njemu učestvuju profesori i profesorice Selma Subašić, Naida Avdović, Behudim Rovčanin i Merima Voloder koja im se priključila na radionici u Centru “Vladimir Nazor”. Među prvima stižu Mirsada, Ena i Esma, tu je i Adnan koji nam kaže da mu se na radionici sviđa sve, a da najviše voli da pleše, ekipa je i ovdje nestrpljiva da počne, a pridružila im se druga grupa učenica i učenika Srednje tekstilne u kojoj su Anida, Nerina, Sandro, Kenan i Sara, a ulogu PR-a preuzima Inela:

“Na radionici sam zatekla ono što sam i očekivala – puno pozitivne atmosfere! Na radionici sam jer mi se sviđa ideja inkluzije, ovdje smo svi isti i ovo je inkluzija i djece bez poteškoća. Nije nam trebalo mnogo da se sprijateljimo, na prvom susretu smo uključili muziku i svi skupa plesali”, priča nam Inela nakon čega se pušta muzika i kreće proba individualnih i zajedničkih izlazaka na scenu uz uvježbavanje koreografije i zajedničkog defilea.

“Nama u Centru je cilj uključiti djecu u što više dešavanja, i ovo je jedna od takvih aktivnosti koja je od velike važnosti za socijalizaciju djece, aktivnost u kojoj djeca mogu pokazati svoje mogućnosti koje imaju”, kaže pedagog Centra Mersudin Kadrić.

Tekst preuzet sa www.zasvakodijete.ba